poniedziałek, 23 czerwca 2014

2014.06.22: Tallin - Helsinki - Oulu

Niedzielny poranek zaczęliśmy pobudką o 4.15. Szybkie pakowanie i już o 5 byliśmy gotowi do drogi.
Tak wczesna godzina spowodowana była podróżą promem - o 7:00 wypłynęliśmy z Tallina do Helsinek. Przeprawa przebiegła bez specjalnych utrudnień, jeśli nie liczyć tego, że musieliśmy sami przypiąć pasami motor do podłogi (żeby się nie wywrócił podczas bujania).

Jasiu przypina motor

Na promie. W tle nie widać Helsinek.

W stolicy Finlandii postawiliśmy motor na parkingu i poszliśmy zwiedzać. Odwiedziliśmy wpisaną na listę zabytków UNESCO twierdzę Suomenlinna, przespacerowaliśmy się po najbliższym centrum i pojechaliśmy dalej.

Korytarze twierdzy Suomenlinna

Tuomiokirkko - katedra helsińska

Mimo początkowego deszczu szybko się rozpogodziło, i jechało nam się na tyle dobrze, że przejechaliśmy więcej niż początkowo planowaliśmy - niecałe 600 km. Jakieś 30 kilometrów przed Oulu zjechaliśmy na przydrożny parking i rozbiliśmy namiot - nasz pierwszy nocleg na dziko podczas wyjazdu. Te emocje! ;)

Malownicze krajobrazy

Jasiu odpala kuchenkę gazową ;)